woensdag 11 juli 2012

Reflectie

Nu ik terug kijk op de afgelopen weken, met lessen Digitale Didactiek, opdrachten maken en nog meer, ben ik best wel tevreden met het resultaat.

Om te beginnen zag ik aan de uitslag van de Pabotool dat ik redelijk overweg kan met het internet en ICT in de klas. In een eerdere reflectie heb ik ook gezegd dat ik zelf niet een ontzettende whizzkid ben en dat het nu ook niet mijn favoriete onderwerp is. Wel is het belangrijk om het allemaal in de gaten te houden, ICT neemt immers een steeds grotere rol in de klas in. Kijk maar eens naar alle digiborden/smartborden en alle andere borden die tegenwoordig in de klas hangen. Computers in de hoek waar informatie opgezocht wordt, maar waar ook educatieve programma's voor taal, rekenen etc. op gedaan wordt. En als laatste nieuwtje wordt er geopperd om misschien tablets in de klas te gaan gebruiken, en ja voor de leerling. Misschien is dit inderdaad wel de kant die we op gaan, iedereen met een tablet voor zijn neus, instructie op het grote bord en surfen maar.

In ieder geval ben ik nu meer op de hoogte van alle mogelijkheden, van de mogelijkheden met de digiborden, presenteermogelijkheden, handige websites en het andere reilen en zeilen op het internet. Ik heb veel gehad aan de instructiefilmpjes op Blackboard, als ik het even niet meer wist ging ik daar heen. Maar er bleef ook genoeg over om zelf mee aan de slag te gaan en zelf uit te vogelen. Soms tot frustratie toe, dan werd het bestand (word, powerpoint etc.) weer niet geĆ¼pload, dan kwam het weer met een andere lay-out tevoorschijn (dank u wel Google docs.....pfff). Uiteindelijk is het met de juiste programma's allemaal goed gekomen en ziet alles eruit zoals het eruit hoort te zien.

Gelukkig is het dus eind goed, al goed. En met goede hoop vaar ik dus toch weer een stukje enthousiaster voort, op zoek naar nieuwe avonturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten